ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 16 January 2013

TAMAN NEGARA TELUK BAHANG PULAU PINANG


alang - alang aku dah sampai kat penang ni, bagus jugak kalau aku ke taman negara, maalumlah dah lama aku tak merayap dalam hutan.teringin sangat aku untuk menikmati onak duri di usia remaja dulu,tambahan pula sejak akhir akhir ini aku kepingin sangatnak ke taman negara pahang atau kelantan.cuma tak ada kesempatan serta memberuntuk kesana.jadi dengan kesempatan aku di penang ini aku tak kan lepas peluang. kali terakhir aku meredah hutan dan memanjat gunung ialah ketika aku berjogging ke puncak namsan seoul  korea pertengahan tahun lepas. manakala aku mendaki bukit dan memanjat tangga pula semasa aku berada di juyung pass great wall beijing,tiga bulan sebelum.



sebelum masuk hutan dan menjelajah kawasan adalah diwajibkan mendaftar diri dan mengambil permit terlebih dahulu, percuma, tidak dikenakan apa apa bayaran.

kaunter pendaftaran 

tempat bermula perjalanan

possing sebelum sessi berpeluh

keindahan pemandangan di pantai pasir pandak

pantai pasir pandak

muara sungai teluk tukun

sungai teluk tukun

lorong ke canopy walk


jambatan pasir pandak


petunjuk arah ke destinasi yang harus di kunjungi

]
mendaki anak tangga  ke pantai keracut 4 kilometer


petunjuk arah ke pantai keracut 



pantai teluk tukun















Pengunjung pantai

selamat jalan jumpa lagi

No comments:

Post a Comment