ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 26 March 2014

THREE SISTERS , BLUE MOUNTAIN, KATOOMBA.NSW.

26 march 2014
masih hari kedua di bumi aussie

nampaknya impian aku untuk menziarahi 3 sister di katomba  berkubur,  nasib tidak menyebelahi aku. tak dak 'ong' kata orang cina. masa aku mula bertolak dari west pennant hills, cuaca sudah kurang baik. selepas 10 minit perjalanan hujan mula turun dan semakin lebat bila tiba di katomba. pemandangan disekitar anjung pandang tempat melihat 3 sister diselubungi kabus yang tebal. sekirannya cuaca bagus dari anjung pandang ini dapat melihat 3 sister dengan jelas. hasrat ku untuk menaiki kereta cabel dan keretapi cabel pun terpaksa aku batalkan kerana hujan dan kabus yang tebal.olih kerana cuaca tak menizinkan aku terpaksa batalkan semua rancangan aku, yang aku sempat hanyalah berfoto disekitar scenic mountan sahaja, sambil tu sempat juga aku beli sedikit
souvenir.

                                                                                   
                                                                               
anjung pandang  tempat melihat 3 sister dari jauh sekiranya cuaca mengizinkan............pic pinjam dari pakcik  google

                                                           



                               kakak  kena sumpah dan kena senser
                                sorang lagi kakak  kena sumpah dan kena senser
                                keretapi dah sampai di stesen

                                                                                 









                               hasil keraf tangan orang tempatan ( mouri)







                                pakcik yang menyumpah

                                terpaksa kena senser  
        

gambaran sebenar wajah tiga bersaudara yang disumpah sewaktu cuaca terang benderang dan dirakam dari kamera yang bukan cap ayam macam kamera aku punya.......pic pinjam abang google.


No comments:

Post a Comment