ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 14 May 2014

JENJALAN DI UNIVERSAL STUDIO OSAKA

  14 mei 2014
  kembara solo ke osaka jepun
  hari kedua destinasi pertama
  JENJALAN DI UNIVERSAL STUDIO OSAKA
  .
  seperti yang aku poskan dalam fb aku, sebaik aku terjaga dari tidur,
  aku nampak cermin tingkap dihujung kakiku terang,aku pun capai hand
  set.jam kat handset 3.30 am. biar betul.aku bangun. lepas buka tingkap
  memang sah. hari sudah pun cerah. macam pukul 7.30 pagi di malaysia.
  dengan seberapa segera aku selasaikan  SUBUH GAJAH.

  Hotel dan bilik yang aku inap sungguh sempoi, tak ada ape yang nak di
  kemas, memang siap kemas,hanya ada satu tilam dan satu bantal.....finish.

  aku pula...satu beg pakaian sandang belakang, kat dalam hanya sehelai
  baju sehelai t shirt,dua helai seluar,sehelai kain sarung buat sembahyang
  (yang aku pakai sekarang) dan kupiah. pah tu satu beg kecik kat dalam
  dua kamera,satu handset,satu tripod untuk selfie , charger,  internasional
  adapter,wallet dan passpot.

  Bekalan persediaan pula,yang dibawa dari malaysia,biskut hup seng sepeket
  biskut krim asorted sepeket, biskut peanut butter sepeket  dan  tiga maggie
  cup ayam......last sekali air mineral 500 ml  sebotol.

  ok berbalik pada atenari perjalanan.
  pukul 6 pagi aku siap berada di stesen jr shin imamiya.dekat jer pun stesen
  ni dengan hotel tempat aku tinggal.jalan kaki tak sampai tiga minit.berbekal
  kan tiket jr kansai area pass yang aku beli memudahkan aku bergerak dengan
  menaiki  train jr kemana sahaja dikawasan yang di tetapkan dan  berapa  kali
  sehari pun bolih naik.
  Destinasi aku untuk pagi ini adalah universal studio osaka.
  dari stesen shin imamiya aku naik train diflatfom no 4 menuju ke osaka  stesen
  tapi aku kena turun di stesen  nishikujo.  Distesen  nishikujo kena tukar train
  ke sakurajima.tapi untuk ke universal studio aku perlu turun di universal city
  satu stesen sebelum sampai di stesen sakurajima.
  Di stesen universal city hanya berjalan kaki ke universal studio,hard rock cafe
  city walk dan macam- macam lagi.

    jom layan.......................

                               UNIVERSAL STUDIO OSAKA

                              stesen train  jr shin imamiya

    flatfom 4 jr osaka loop line laluan untuk ke nishikujo & osaka

     stesen pertukaran untuk ke stesen  universal city

    stesen universal city adalah stesen untuk ke universal studio

   Di stesen universal city ,satu stesen sebelum stesen akhir di stesen sakurajima

                               stesen jr  universal city
  
                                city walk                   

    city walk tak sampai 100 meter dari stesen universal city








                              hard rock cafe
                                           


                               universal studio osaka                        












                               western city

  ....bersambong dan jumpa di masjid osaka.....insya allah.

No comments:

Post a Comment