ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Saturday 17 May 2014

MENYUSURI SUNGAI KYOTO

17 mei 2014
kembara solo ke osaka jepun
hari kelima destinasi kedua
MENYUSURI SUNGAI KYOTO

Suasana pagi  masih awal, cuaca cukup tenang dan ceria, sejuk dan  nyaman.
masyarakat jepun yang suka beriadah dan berjogging memenuhi laluan yang
dibina  khas  disepanjang  tebing  sungai, dapat  dilihat dimana- mana sahaja.
sementara aku menunggu masa utk bersarapan dimana-mana kedai yang buka
awal,aku ikut join sekali beriadah dan berjoging.walaupun semasa di malaysia
tak pernah aku berjoging pagi macam ni....dah buang tabiat kot.

tengah berjoging ternampak pulak satu sightboard ; KYOTO STATION 7 km.
...apa lagi, aku pun teruskan joging aku, 7 km bukan jauh sangat............

                                                         
                               sungai kyoto yang jernih dan bersih

                                laluan tempat aku berjogging

                                bunga ape tah...baunya sangat wangi.




                                             minum dulu









                    tempat bermain mercun atau tempat larangan bermain mercun
                    minta pencerahan.






No comments:

Post a Comment