ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 18 May 2014

OSU SHOPPING ARCADE (PASAR KARAT)

18 may 2014
kembara solo ke osaka jepun
hari keenam destinasi keempat
OSU SHOPPING ARCADE (PASAR KARAT)

Alhamdullillah...nasib masih menyebelahi aku. pukul 4 petang,ketika aku sedang
berselfi di tingkat 41 midland square,aku bertemu dengan sekumpulan pelancong dari bangkok sekitar 8 orang. salah seorang dari mereka bolih berbahasa melayu walaupun tidak fasih. Beliau meminta aku snap foto untuk mereka.

selepas aku menolong,aku berborak dan berbual-bual seketika. kami berkenalan. aku  bercerita dan memuji keindahan dan keseronokan  pengalaman  melancong       ke bangkok dan kembara ke thailand. mereka cukup gembira.

salah seorang dari mereka memberitahu, yang mereka baru sahaja pulang dari shopping  di pasar karat. memang benar,banyak aku tengok mereka memborong.  ...shopping sakan.kebanyakan yang aku nampak adalah pedang samurai, patong-patong dan toping puaka.

selepas aku menjamu selera di sebuah restoran thai di tingkat 42 midland square
aku pun terus terjah ke osu shopping arcade.

      peniaga  pasar karat sedang bersiap untuk menutup perniagaan kerana
      hari sudah pun petang.
                                                                 

                                               osu kannon tample

                                              samurai tiga beradik                  

                         kawasan pasar karat berhadapan osu kannon tample

                                    laluan untuk ke osu shopping arcade


                                  anak manja makcik  ni ajak untuk shopping

                                              osu shopping arcade

                                        kawasan shopping yang sangat luas.

                   kedai alat-alat sukan  yang mempromosikan barangan sukan
sempena kehadiran musim piala dunia bola sepak 2014 di brazil bulan depan.





                                    berselfi sekejap selepas penat meronda



                                                      kedai mega kebab


                                        singgah ambil order sekejap




                                                  kebab turki 600 yen

No comments:

Post a Comment