ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 14 May 2014

SAMBONG JENJALAN DI TENNOJI

14 mei 2014
 kembara solo ke osaka jepun.
 hari kedua destinasi ke lima
 SAMBONG JENJALAN DI TENNOJI

jalan punya jalan, ronda punya ronda, aku ingat kalau ada mileage kat kaki aku mau rasanya dah 50 kilometer hari ni aku jalan. untuk pengtahuan korang kat area osaka ni ada dua restoran halal, satu resturan MOQAM yang terletak disebelah ROYAL HOST, yang ke dua restoran  MITHILA  tingkat dua di tepi sungai berdekatan dengan glico. ok lah malas aku nak cerita panjang. selepas penat berjalan kat atas dan dah letih berjalan dan meronda dibawah tanah aku pun undur diri...berpatah balik ke hotel. dengan mengunakan jr kansai area pass yang baru dua hari aku pakai, aku mengambil train jr ke shin imamiya. tika aku sampai di stesen shin imamiya jam baru pukul 4 petang. alamak....awal lagi, takkan aku nak balik kot.
jom jalan lagi.....ronda - ronda di tennoji pulak.



                                    tennoji





                               tennoji zoo dan tennoji garden




                                 pintu masuk ke zoo tennoji





                                osaka sensekai



                                hitachi tower di osaka sensekai

                                onsen tennoji servis 24 jam

No comments:

Post a Comment