ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 14 May 2014

ZIARAH KE MASJID OSAKA

  14 mei 2014
  kembara solo ke osaka jepun
  hari kedua destinasi kedua
  ZIARAH MASJID OSAKA

  dari  stesen  universal  city,  aku  meneruskan  perjalanan   ke  masjid  osaka.
  untuk ke masjid osaka, aku menaiki train hanshin railway ke stesen dekijima
  dengan bayaran 170 yen.di stesen dekijima keluar ikut kanan dan menyusuri
  laluan  pejalan  kaki  ditepi sungai.  selepas  berjalan sekitar  800 meter  atau
  hampir  1 km  satu  tangga susur  keluar  sebelah  kanan. dan dari  situ sudah
  nampak masjid osaka.

                               possing depan masjid osaka      

                               STESEN DEKIJIMA


                                masjid osaka






   restoran halal osaka dibuka pada pukul 11.00 pagi dan tutup pukul 9.malam


  selepas berehat,  minum dan makan disalah  sebuah kedai  berhampiran dengan
  masjid  osaka,  aku pun berpatah  balik untuk  ke osaka  stesen. untuk  balik  ke
  osaka  aku  mengunakan  jalan lain. Dari masjid  osaka aku  ke  stesen  chibune.
  Dari  stesen  chibune  aku ke stesen  umeda  berhampiran  osaka stesen  dengan
  bayaran tiket 190 yen.


                     merentasi jambatan untuk ke stesen keretapi chibune

                                               
                              stesen keretapi chibune

                                                                               


 
                               selamat tiba di stesen umeda.

No comments:

Post a Comment