ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Saturday 27 December 2014

RHF AIRPORT - TANJUNG PINANG KE JAKARTA

kembara solo ke indonesia.
hari ke tiga,hari terakhir di tanjung pinang.
walau pada perancangan asal aku untuk sekurang - kurangnya tiga atau empat hari aku berada di tanjung pinang sebelum bergerak ke batam dan seterusnya kesingapura,tapi disebabkan itenari aku telah selesai lebih awal dari yang aku jangkakan,aku ubah rancangan. aku batalkan untuk ke batam.aku ubah haluan. Dengan bertemankan seorang kenalan yang baru aku bertemu semasa berada di dalam feri, aku bersekapakat untuk kejakarta. kebetulan kenalan baru ( mohd taufiq hidayat) adalah orang jakarta. ini memudahkan perjalanan aku sepanjang berada di sana. selepas kata sepakat aku pun menempah tiket pesawat untuk ke jakarta.

jam 7.30 aku sudah bersedia di loket angkut tanjung pinang.

loket angkut kota tanjung pinang.

sebelum tiba di rhf airport , aku singgah sebentar di dataran menara pensil untuk bergambar

jam .8.40 pagi aku tiba di rhf airport.

jam 9.30 pagi aku daftar masuk, pesawat di jadualkan berlepas pada pukul 10.30 pagi

cuaca tidak mengizinkan. pesawat delay.

jam 12.30 baru boarding pesawat  setelah terlewat selama dua jam

pesawat lion air yang akan aku naiki.

kabus yang amat tebal, pesawat berada di ruang udara kepulauan belitung dan bangka

keadaan cuaca mula berubah dan cerah .pesawat semakin hampir tiba ke kota jakarta.

pemandangan kota  jakarta dari tingkap pesawat.

jam 2.30 petang waktu tempatan. pesawat selamat mendarat di soekarno - hatta airport

suasana di soekarno - hatta airport.

perkhidmatan bas damri , yang membawa penumpang dari terminal airport ke kota jakarta serta destinasi -destinasi yang terpilih.