ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Friday 26 December 2014

SATU PAGI DAN SORE DI TANJUNG PINANG.



KEMBARA SOLO HARI KEDUA.
JALAN - JALAN DI TANJUNG PINANG.

assalamualaikum.
alhamdulillah.

alkisah,sebelum bertolak ke pulau penyengat untuk program ziarah makam raja haji,terlebih dahulu aku meluangkan sedikit waktu di sekitar hotel. juga sempat aku menjengok ke pasar pagi serta menyusur tepian pantai, menghirup udara segar.
selepas solat subuh,...oh ya, satu kelainan yang ada di tanjung pinang ini ialah musalla disedia kan walaupun hotel bujet. sementara menunggu waktu untuk menaiki bot ke pulau penyengat inilah aktiviti yang sempat aku lakukan........

                                                                                   
                                pagi dan juga sore di tanjung pinang.

                                suasana di kamar aku sebelum bersiap untuk keluar ronda.

                                kamar yang aku sewa dan musalla disebelahnya.

                                keluar ronda....depan hotel tempat aku tinggal

                                loket angkut dan ojek

                                giant tv screen

                             







                                masjid  raya al hikmah tanjung pinang


                                bergambar bersama teman seperjalanan mohd taufiq hidayat

sekembalinya dari menziarahi makam raja haji, di pulau penyengat,aku terus ke rm (rumah makan) masakan padang yang terletak berdekatan dengan hotel yang aku tinggal. selepas makan aku teruskan kembali rondaan hinggalah ke sore


















                               bistari mall yang terletak di belakang hotel



                                pasar pagi dan pasar petang

                                pasar lambak
                                tugu gurindam 12


                                hujan.....banjir kilat

                   lepak sekejap di r m masakan padang sambil menunggu hujan berhenti

                             



balik ke hotel..inilah harta yang ada dekat hotel yang aku sewa. rp100,000 satu malam (rm 30)   .zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment