ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Monday 21 September 2015

BERKUNJUNG KE AYASOFYA


TRIP KEMBARA SOLO TURKI
21 SEPTEMBER 2015

sekembali aku dari bershoping di grand bazaar, aku telah disapa olih seorang warga tempatan, bernama syeud abdul kareem berumur sebaya dengan aku,beliau beriya-iya sangat berkenalan dengan aku,beliau fasih berbahasa inggeris dan bahasa arab. katanya dia pernah datang malaysia,pernah melawat klcc,langkawi dan kertih trangganu. sekarang dia berniaga karpet dan perusahaan petroleum. dia mengajak aku ke outlet karpetnya berdekatan arasta bazaar. aku menolak kerana masa tidak mengizinkan.
untuk tidak menghampakan harapan beliau,aku bersetuju untuk terima masuk ke ayasofya setelah dia membeli dua tiket. dari beliaulah aku mendapat penerangan jelas tentang sejarah aya sofya ( hagia sophia).

### aku ada berselfiee dengan beliau tapi...atas permintaan dan amanah beliau berkeberatan untuk mengizinkan aku publish fotonya.

                                                                                       









































No comments:

Post a Comment