ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 20 September 2015

CANAKKALE,DESTINASI TERAKHIR LAWATAN.


KEMBARA SOLO KE  TURKI
20 SEPTEMBER 2015
HARI KESEPULUH DI TURKI.

sepanjang berada di izmir serta di bergama,nasib tidak juga menyebelahi aku.semua tempat yang aku kunjungi tidak dapat dikongsi serta tidak dapat disimpan didalam album.hanya ditatapi dengan mata sendiri dan disimpan dalam ingatan. kamera dan handset aku kehabisan bateri.bas yang aku naiki dari kusadasi ke izmir tidak ada usb port.jadi aku tidak dapat cas kamera serta handset seperti sebelumnya.Di izmir juga aku tidak masuk hotel.Selepas melawat beberapa tempat yang menarik di sekitar izmir,aku kembali ke izmir otogar kemudian aku bertolak ke bergama.dalam jimat-jimat sempat juga aku snap beberapa keping gambar,berbekalkan bateri handset dari powerbank.
                                                                  
                                                                                     
                                masjid bergama








                               kebun zaitun di bergama                                              






alhamdulillah sampai juga aku akhirnya ke hotel anzac canakkale, hotel yang aku siap booking melalui internet. olih kerana aku booking awal,proses daftar masuk cukup senang.bagi jer paspot kat diaorang...terus diorang bagi kunci kat aku.siap mandi,siap tukar pakaian,siap solat jamak..aku keluar. sempat keluar lagi walaupun jam dah pun pukul 11 malam.
dinner sambil ronda-ronda tepi pantai.

                                                                                 
troy, ikon yang sinonim dengan canakkale

                                                                               
                                                                                 
 

 canakkale ,pelabuhan yang paling sibuk di semenanjung  galli poli

bot serta cruise untuk kemudahan para pelancong

 restoran dan medan selera berhampiran pelabuhan canakkale















 berselfiee bersama staff truva.



 hotel anzac berhadapan dengan menara jam besar.




                                                                                    




bas yang aku naik untuk kembali ke istanbul

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

    Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

    Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

    Wassalam

    ReplyDelete