ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Thursday 17 September 2015

DUDEN PARKI ANTALYA

KEMBARA SOLO TURKI
17 SEPTEMBER 2015
HARI KE TUJUH DI TURKI.

Lama juga aku lepak kat duden selalesi,aku kira lebih dua jam.olih kerana masa aku sampai diduden selalesi terlalu awal sekitar jam 7.50 pagi,kaunter dan pintu masuk belum buka. kaunter buka pukul 8 pagi,jadi sementara itu aku pusing-pusing dahulu di kawasan sekitar. bila buka sahaja aku terus ambil tiket dan masuk,kira aku pengunjung pertama.bayaran masuk hanya 3 TL.olih kerana aku pengunjung pertama,jadi aku tak berapa nak seganlah nak berselfiee giler-giler pun.dalam satu jam aku berselfiee
dan meronda-ronda didalam kawasan duden selalesi,terasa pulak letih dan kepanasan...oh ya...baru aku perasan,aku belum mandi dan belum bersarapan.last bersarapan dan mandi masa berada di stesen bas konya,sebelum bertolak ke sini jam 12 malam tadi. olih kerana tidak ramai pengunjung dan kebetulan bilik air (tandas) terletak ditempat yang agak stratijik,aku mengambil kesempatan untuk mandi...tu dalam pic, masa aku masuk berbaju hitam tapi bila last-last berbaju merah...save bajet aku.

round kedua.
selepas aku keluar dari duden selalesi aku mendapat info dari seorang pengunjung semasa aku berborak ayam itik dengannya.katanya ada satu lagi tempat menarik yang harus aku kunjungi,selepas dia menunjukkan gambar dari kameranya baru aku perasan,sebanarnyaitulah tempat yang aku nak pergi,yang aku search dan temui dalam internet. bukan di tempat ini.tapi tak apelah tempat ini pun
cantik dan berbaloi-baloi juga.

round ketiga.
ape lagi ....terus aku terjah ke duden parki antalya.  2 in 1
                                                                                       
                                 tiba ditempat yang di tuju ...duden parki antalya


ape nak di buat....dah minat bunga....bunga ape pun snap ajelah tapi sebenarnya ada kelainan pada pokok bunga ini. cuba perhatikan....satu pokok mengeluarkan tiga jenis bunga dan tiga warna yang berbeza.























dengan berat kaki aku melangkah meninggalkan duden parki  menuju ke antalya otogar untuk menruskan perjalanan ke denizli ( pamukkale)

No comments:

Post a Comment