ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 13 September 2015

KEMBARA KE ANKARA.

TRIP KEMBARA SOLO TURKI

13 SEPTEMBER 2015
HARI KETIGA DI TURKI

perjalanan di teruskan, olih kerana cuaca di bolu tidak begitu baik, menyebabkan aku terpaksa mengubah jadual. pada jadual asal, aku akan bermalam satu malam di bolu sebelum meneruskan perjalanan ke ankara.tapi memandangkan semasa aku bersiar-siar di bolu,hanya untuk beberapa ketika sahaja,hujan yang berupa gerimis mula turun dan menyebabkan aku terpaksa mencari tempat berteduh. seorang penduduk tempatan memberitahu aku semalam seharian cuaca mendung dan sekejap-sekejap hujan turun.
selepas setengah jam di bolu merkezi,aku kembali semula ke stesen bas bolu (bolu otogar).tiba di otogar aku terus menempah tiket untuk ke ankara. nasib aku baik, bas ke ankara tersedia untuk bertolak.
                                                                                       
                                tiket bas duzce guven berharga 28 TL dari bolu ke ankara

                                                                               
 bas metro yang merupakan bas shuttle dari bolu otogar ke bolu merkazi, perkhidmatan bas percuma 
setiap 30 minit.





                                minuman dan snak yang di beri percuma di aras bas


                                pemandangan di pertengahan jalan
                                 tiba di ankara otogar





                                                                                   











                                masjid kocatepe ankara














No comments:

Post a Comment