ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Monday 28 September 2015

KEMBARA KE PATTANI THAILAND

assalamualaikum,
bersambung dari episod sambut raya di restoran shusi king.
tiba di airport kota baru,aku di jemput olih anakku, kami bergerak ke kampung kubang telaga,untuk aku beraya bersama ibuku serta keluarga kakak sulongku.semalam,dari rumah kakak sulongku di kampong kubang telaga aku balik ke kuala krai. aku tidur satu malam di rumah adikku di batu mengkebang. pagi tadi dari kuala krai aku naik keretapi di stesen kuala krai ke tumpat.
Dari tumpat aku ke naik bas ke pengkalan kubur. Dari pengkalan kubur naik sampan ke tak bai thailand.tambang rm 1.dari pekan tak bai aku naik van tambang 140 baht ke sini (pattani).

                                                                                     
 pekan tak bai thailand


 tiket van dari tak bai ke pattani van no 053 tambang 140 baht.



 narathiwat thailand

                                tak bai



kampong jambu pattani
                               
stesen bas pattani
                             
                                                                   stesen bas pattani

                                                                                 

masjid pakistan pattani




                                                                                    


                                                                                  




pasar besar pattani

















1 comment:

  1. Assalamualaikum,
    Saya suka lihat blog ustaz. saya bangga ustaz dah pergi seluruh dunia. saya selalu lihat catatan ustaz dan jadi panduan saya untuk mengembara. saya doakan ustaz sihat wal afiat.
    -Hanafi KL

    ReplyDelete