ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Monday 14 September 2015

LAWATAN KE UNDERGROUND CITY OF DERINKUYU

TRIP KEMBARA SOLO TURKI
14 SEPTEMBER 2015

bas nevsehir yang aku naik tiba di goreme,cappadocia tepat jam 8 malam. olih kerana aku belum booking mana-mana hotel atau tempat tinggal di cappadocia,jadi aku terpaksa mencari hotel atau hostel secepat mungkin sebelum terlewat. aku segera ke information center yang kebetulan terdapat disebelah stesen bas goreme.Dari information center aku dapat info dan chek in ali's guest house dengan bayaran 7 euro untuk satu malam.
Di goreme terdapat berpuluh-puluh travel agensi yang menawarkan perkhidmatan pakej tour guide kepada para pelancong.setiap travel agensi ada pakej dan harga masing masing. di antara pakej yang di tawarkan adalah pakej green tour, red tour, blue tour, hot ballon, safari tour dan lain-lain.

untuk hari pertama di cappadocia, aku join green tour yang di kendalikan olih the bridge of the world dan destinasi pertama ialah underground of derinkuyu.

                                pakej green tour yang aku join dengan bayaran USD 100  all in                                              
                                mr yassin owner / staff  the bridge of the world. sangat friendly.

                                  driver van,,,,lupa nama dia.
                                                 
destinasi pertama

pintu masuk ke underground city of derinkuyu

                                                                                     
                                                                                       
                                salah satu bilik di dalam underground city of derinkuyu














       aku tak ambil banyak gambar di dalam gua ini  sebab nak jimatkan bateri kamera.














No comments:

Post a Comment