ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Friday 11 September 2015

TRIP KEMBARA SOLO KE TURKI.

PERJALANAN BERMULA.

alhamdulillah...10 september 2015 tercatat satu lagi lembaran kembara aku keluar negara.untuk kali ini kota konstantinopel menjadi pilihan aku.kota ini pernah ku jejaki sekadar transit sewaktu aku masih remaja dahulu.kapal abu dhabi yang aku naiki singgah seketika sahaja, yang aku ingat hanya pemandangan aya sofya dan masjid biru dari selat bosphorus.yang lain - lain semua sudah lupa, maalumlah masa terlalu lama berlalu.
ok ...itu nostalgia ku.
berbalik kepada catatan terbaru pula.
penerbangan yang aku pilih untuk trip ini adalah ETIHAD. kalau tak silap aku ini adalah kali ketiga aku memilih penerbangan ETIHAD, kali pertama semasa aku membuat umrah dengan pakej jafila dan transit di abu dhabi awal tahun 1990, dan kali kedua tahun berikutnya juga transit di abu dhabi.

pesawat etihad berlepas pukul 8.00 malam dari kuala lumpur international airport dan tiba di abu dhabi 10.50 malam waktu tempatan selepas membuat penerbangan 6 jam setengah. kemudian pukul 2.00 pagi meneruskan semula penerbangan ke belgrade serbia. tiba di belgrade pukul 5.50 pagi,waktu
belgrade.

11 september 2015, waktu belgrade 12.20 pesawat air serbia bertolak ke istanbul. 2 jam penerbangan
pesawat selamat mendarat di airport atarurk istanbul .. waktu masa tu...3 petang waktu istanbul.

balai berlepas aras 5 lapangan terbang antarabanga kuala lumpur (KLIA )

train perantara

tiket pnerbangan pesawat etihad dari kuala lumpur ke abu dhabi

tiket penerbangan pesawat etihad dari abu dhabi ke belgrade serbia.

tiket penerbangan pesawat air serbia  dari belgrade ke istanbul

balai menunggu c 12 lapangan terbangan antara bangsa kuala lumpur.

di dalam pesawat sementara menunggu take off

sarapan yang di sediakan di dalam pesawat etihad

pesawat hampir tiba di destinasi selepas menjalani penerbangan selama 6 jam

selamat tiba di airport abu dhabi

airport abu dhabi

singgah celebret 10 - 0 di kampong makanan di tingkat satu airport abu dhabi

kenyang ....siap celebret

pukul 2.00 pagi waktu tempatan. waktu abu dhabi.....pesawat etihad EY 71 E memulakan take off
ke nikola tesla beograd serbia.

xtvt pertama setibanya di nikola tesla airport ialah beli t shirt

test t shirt yang baru di beli di serbian house.....ada satu cerita menarik dekat air port klia,masa nak buat boading pass. aku di tahan dan di soal siasat sebab tak ada loading luggage, selepas soal siasat
aku di izinkan dgn bersyarat......selamat......aku memang backpacker....mana ada luggage.

11 september 2015  12.20 pm  pesawat air serbia membuat take off ke ataturk airport istanbul