ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 31 May 2000

AKTIVITI BEBAS DI MADINAH

       
Hari ini tidak ada acara khusus yang diatur olih pihak ksb kepada jemaah. jadi kami bebas melakukan axtiviti sendiri. aku yang belum biasa dengan situasi dikota madinah  meronda  dan  merayau dilokasi yang berdekatan dengan masjid  sahaja. walau pun aku pernah  datang  kesini, tapi sebab  sudah  lama sangat, semuanya sudah berubah. kali pertama dan terakhir  aku kesini pada tahun   1978 . semasa itu kawasan hotel tempat aku tinggal sekarang masih  ada beberapa batang pokok kurma dan jauh di belakang masih terdapat kebun kurma. selepas solat subuh aku merayau dikawasan dataran diantara hotel dengan masjid nabawi. disana banyak terdapat gerai gerai dan pasar jualan.tok tok arab sedang sibuk melelong.  bermacam - macam  anika jenis  barangan, pakaian , makanan, buah - buahan  dan beranika lagi.

No comments:

Post a Comment