ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 27 January 2013

MELAWAT PD OSTRICH FARM NEGERI SEMBILAN

          
sebelum bertolak balik ke KL sempatlah aku singgah sekejap di ladang burung unta yang terdapat di dearah port dickson. sebenarnya ramai orang tak tahu kewujudan ladang ini, maalumlah kerana ia tersorot sikit ke dalam hutan. ladang ini lebih kurang macam zoo. ada bermacam - macam  haiwan.
bayaran masuk ke ladang ini adalah rm 10 bagi dewasa & rm 6 untuk kanak - kanak dan warga mas.
nak tahu lebih lanjut........sila  DATANG SENDIRI.....aku ni malas nak menaip.



                                           
                                            macam nilah dekat pintu masuk.

                               
                                                       parking kereta free kat luar.


                               
acara pertama bagi makan burung unta. makanan dia ada di jual di kaunter  masuk, tak silap aku daun belimbing rm 3 ringgit seikat, jagong rm 5. aku tak beli pun sebab, bayar masuk pun aku dah  terkena rm 50  untuk 5 0rang.....ape ker jadah lagi aku nak bagi makan kat burung unta tu. baik aku  beli kenturki lagi bagus.


                               spisis yang paling excited untuk cucu - cucu ku.


                                dongkey






                                       iguana.......pok ko.






                                      
                       singgah di restoran yang ber menu kan burung unta

                               ratu ular bertemu idolanya



                              
 telor burung unta, sebiji telor burung unta bersamaan 28 biji telur ayam




                                           spisis ular dari  USA

                                            pelapis ratu ular............selamba jer





                               satay burung unta


                               burger burung unta

                                ice blended campuran

                               air kelapa blended


No comments:

Post a Comment