ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 27 November 2011

HARI KEDUA DI INDIA - HOUSEBOAT DAL LAKE KASHMIR.


Hari ke dua di india .

awal pagi aku sudah terjaga dari tidur,suhu dibilik penginapan aku sungguh sejuk.
aku ingat mungkin tersilap adjus aircon,tapi bila aku bukajer pintu bilik ku untuk
melihat keadaan diluar............fulamak, kat luar lagi sejuk. aku terus tutup kembali
pintu bilikku. niat ku untuk mandi terus aku batalkan.semasa ambil wuduk untuk
solat subuh, aku main lap dan sapu macam ambil tayamum ,tak sampai hati aku nak 
siram macam ambil air sembahyang di malaysia.
selepas solat subuh aku gagahkan juga merayau di luar hotel walaupun dengan mengigil
gigil.

6.30 pagi di lobi hotel siris 18 haryana gurgaon india.

hotel siris 18 haryana  india.

7.00 pagi daftar keluar hotel


                       
semasa di air port aku terpaksa beli satu kamera baru kerana kamera yang aku 
bawa dari malaysia telah rosak.terkena aku  4500 rupi.

                        



flight ke kashmir

indi go panaskan injin

11.00 berlepas ke kashmir


11.30 pagi
keindahan puncak himalaya....dah nak landing di kashmir

solat di airport kashmir

tasik dal

mr fizo dan mr ayub (kasmiri) sedang berbincang sesuatu mungkin meraka 
sedang memilih house boat mana yang hendak ditempah..


                                          tenang, hening, sunyi dan mempersonakan........dal lake.

pengkalan shikara.

shikara sedang menunggu

disinilah bermulanya pemunggahan barang barang serta bag bag kami 
dengan menggunakan  shikara untuk ke house boat

possing di pengkalan shikara.

possing lagi.

bershikara.





inilah house bot yang kami tinggal

dah pun sampai
masuk house bot montreal





kashmiri sedang berurus niaga dengan kami......tak beli pun.



baru pulang dari lawatan.............









tum agar samne



No comments:

Post a Comment