ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Tuesday 11 September 2007

KETIBAAN DI KOTA MADINAH

               bas yang membawa kami dari airport jeddah selamat tiba di kota madinah,perjalanan
               sejauh 424 km memakan masa hampir 8 jam.sungguh memenatkan. di madinah kami ditempat
               kan di hotel al haram.hotel yang tidak asing bagi aku.seingat aku sudah tiga kali
               aku menginap d hotel ini dan masuk kali ini adalah kali ke empat.kali terakhir ialah
               semasa aku datang mengerjakan haji tahun 2005.
               kedudukan hotel alharam tidak berapa jauh dari masjid nabawi ini amat memudahkan
               kepada jemaah untuk berulang alik pergi beribadat,tidak perlu kepada mutawif atau
               ustaz yang membimbing atau menunjuk arah jalan.keluarv sahaja dari lobi hotel sudah
               nampak masjid nabawi tersergam indah.
               dari hotel ini ada beberapa jalan atau laluan untuk ke masjid, sama ada mahu melalui
               jalan raya atau lorong lorong kedai atau kaki lima atau masuk melalui shopping komplek.
               bagi aku inilah jalan yang sering aku gunakan terutamanya waktu panas.

               untuk kali ini mutawif yang menyambut kami ialah ustaz abdul kadir,seorang ustaz yang
               berasal dari patani thailand tapi sudah lama menetap dimadinah dan sudah bermustautin
               disana

                                
                                                                masjid nabawi as sharif

masjid nabawi as sharif

                                                         pintu utama masjid nabi

hotel al haram

                                                 pandangan masjid nabi dan hotel al haram

lobi hotel 

No comments:

Post a Comment