ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Tuesday 3 December 2013

DESARU FRUIT FARM

                 
lepas jer kita orang sarapan pagi di restoran asam pedas melaka di HENTIAN PENAWAR KEJORA bersebelahan dengan kedai buah desaru one stop station, kitaorang pun terus menuju ke destinasi pertama untuk hari kedua di desaru. tak jauh pun lokasinya... adalah lebih kurang tiga atau empat minit pemanduan. aku ingat  kalau jalan kaki pun tak sempat berpeluh.tapi kalau berlari mahu juga lima kali semput.



   
inilah lokasinya .....sighboard ini berada disebalah kiri kalau datang dari  desaru, dan disebelah kanan kalau datang dari kl atau dari kota tinggi.

                               objek pertama muncul disetiap kali aku snap pic.
                             
sighboard yang terdapat dekat kedai atau tempat membayar untuk masuk melawat. Bayaran masuk untuk dewasa adalah rm 25 seorang. FULAMAK.......... dengan bangganya aku mengarahkan.....tak payah  masuk..........membazir.  kita orang pun merayaulah dekat luar jer tengok  dari jauh, pokok pisang pokok limau madu, pokok jambu dan macam macam pokok lagi.  mem dan anak - anak aku terus menuju ke kedai, mencari apa apa yang patut. pilih punya pilih, dapatlah dua bag seorang. dengan jambu batu, jambu telur,  mangga, betik,pisang 40 hari, asam dan entah apa -ape lagi.
aku pula beli asam katok jer .



                               pokok jambu batu.






                ini jer yang sempat aku snap gambar sebab ia berada di tepi jalan.






                               tempat ternak lebah pun ada sekali

No comments:

Post a Comment