ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Thursday 17 January 2013

BUKIT MERAH LAKETOWN, PERAK

      turun jer dari bukit bendera di air itam pulau pinang aku terus menaiki bas menuju ke goerge town.
      dari george town aku menaiki feri ke butterworth. dari butterworth aku menaiki bas ke kemunting
      perak.perjalanan lancar seperti yang aku rancang. pukul 2 petang aku selamat sampai di stesen
      bas kemunting. semasa berada di stesen bas kemunting aku ada sedikit masaalah.rancangan aku
      untuk ke bukit merah lake town tergendala kerana tiada perkhidmatan bas terus ke bukit merah.
      kalau nak sewa teksi dikenakan sewa rm 50. ....fuh membazir. nak tak nak aku tukar plan..........
      aku naik bas ke henti henti ke gunung semanggul. tiba di gunung semanggul aku singgah serkejap
      untuk solat zohor. di gunung semanggul aku naik prebet sapu ke bukit merah. taksi sapu tu cas
      aku rm 10. (fulamak jimat rm 40) .tak sampai setengah jam aku sampai di lake town .
          fulamak rosak program aku...............masya allah tiket masuk sampai rm 58.sorang..............
     tengok punya tengok ...ada part part tertentu yang membuatkan harga tiket macam tu mahal......
     full combo........aku masuk rm 25, tempat paling jimat, tema air dan tempat binatang sahaja........                                                                        
                           
                                                                         stesen  bas butterworth              

                                                            stesen bas kemunting perak


                                                               masjid besar kemuting


                                                             stesen teksi kemunting.

                                tambang teksi dari kemunting ke bukit merah lake town rm 50






                                                             simpang tiga semanggol

                                             simpang ke bukit merah setengah kilo lagi

                                                  pondok pengajian di gunong semanggul


                                                    pintu masuk ke lake town




























No comments:

Post a Comment