ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Monday 29 December 2014

TERMINAL BAS KG RAMBUTAN JAKARTA

kembara solo ke ndonesia.
jelajah hari kelima.
bagi meneruskan kembara aku selanjutnya,aku ke terminal kg rambutan di pinggir kota jakarta.dari sini aku beli tiket bas untuk ke lampung.harga tiket untuk satu perjalanan adalah rp 230 ribu.termasuk kos tambang ferry di simpang merak.di terminal ke rambutan juga aku mula berpisah dengan pak taufik.pak taufik kembali ke rumahnya di serpong,manakala aku mula kembara merentasi lintas sumatra.
                                                 
                                                                                       
                                terminal bas kg rambutan


                                kaunter jualan tiket untuk jurusan lintas sumatra.


                               kaunter juakan tiket untuk jurusan jawa barat serta jawa timur.









                                terminal jeti simpang merak

                                suasana di atas feri






                                 selamat tiba di kota bandar lampong selepas menempuh perjalanan kira-kira
                                 7 jam         

No comments:

Post a Comment