ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Friday 2 January 2015

KOTA DUMAI,DESTINASI TERAKHIR KEMBARA SOLO,

kembara solo ke indonesia.
jelajah hari kesepuluh
....hari terakhir.
kota dumai merupakan destinasi terakhir kembara aku untuk kali ini.mulanya aku masih berbelah bagi juga untuk menamatkan kembara ini,aku masih berhajat untuk ke medan serta ke aceh.tapi memandangkan keadaan banjir di kelantan agak teruk terpaksa batalkan rancangan aku.kiranya keadaan mengizinkan aku ingin kekelantan untuk membantu sekadar yang termampu.malam tadi ketika aku menonton tv,aku dapat menyaksikan serba sedikit penderitaan yang ditanggung olih mangsa-mangsa banjir di kelantan terutamanya di kawasan manik urai dan kuala krai.
semalam aku sampai di kota dumai sekitar jam 2.30 petang.bas yang aku naiki di pekan baru telah menurunkan aku di hadapan sebuah kantor jualan tiket feri ke malaysia.alhamdulillah selepas aku menempah tiket ferri dari dumai ke melaka dengan kos rp 250 ribu, dengan bermurah hati tauke kantor tersebut membenarkan aku menginap percuma di kantornya malam tadi.

                                                                                          





















                               pengkalan feri dumai




                                seasana di dalam feri


                               SELAMAT LANDING DI TERMINAL FERI MELAKA

No comments:

Post a Comment