ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Thursday 1 January 2015

SINGGAH SEKETIKA DI PEKAN BARU,RIAU

kembara solo ke indonesia.
jelajah hari kelapan,
ketika aku berada di jambi,nasib aku tidak begitu baik, aku tidak berkesempatan untuk berjalan-jalan dan berposing dikawasan-kawasan menarik kerana ketika itu hujan telah turun. kata orang jambi,hujan menyambut tahun baru.lama juga aku menunggu hujan berhenti.sementara menunggu hujan berhenti lah aku hanya berposing disekitar stesen dan loket bas.selepas hujan berhenti,waktu pun sudah hampir malam, jadi aku pun terus menempah tiket bas ke pekan baru. 


bas berhenti disebuah rm untuk makan malam                                                                                         





                               bas yang aku naik





                               bas berhenti di sebuah masjid untuk solat subuh,

                                                                               
                                bas berhenti di loket untuk menurunkan penumpang






































bas meneruskan perjalanan menuju ke kota dumai.

No comments:

Post a Comment