ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Monday 24 January 2005

NAFAR AWAL DAN KEMBALI KE MEKAH

               olih kerana  keadaan serta kesihatan yang tak menizinkan aku bertekad untuk melaku
               nafar awal.jadi selepas sahaja selesai melakukan lontaran di ketiga tiga jumrah di pagi
               12 zulhijjah dihari kedua, aku ulang lagi sekali lontaran di tiga tiga jumrah.
               lepas solat zohor aku bergerak meninggalkan mina  dengan menyewa sebuah van untuk
               ke mekah.bersama dengan aku ada 12 orang lagi jemaah yang sama sama melakukan
               nafar awal. jalan raya sungguh sesak.perjalanan dari mina ke mekah mengambil masa
               selama hampir 5 jam.
               semasa kami sampai di mekah,keadaan di mekah sedang banjir ,jalan ibrahim khalil
               ditengelami air dan dari matlumat yang diterima dataran kaabah juga di penuhi dengan
               air. untuk petang ini kami solat maghrib berjemaah di hotel.

                                



                             gambar pinjam dengan encik google. (gambar dari saya punya tak ada)


No comments:

Post a Comment