ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Saturday 18 January 2014

BYE - BYE JEY BEE

18 januari 2014 = 16 rabiulawal 1435 hijrah
assalamualaikum.
kalau camni gayanya, terpaksalah kitaorang singkatkan percutian yang dah sedia singkat ni, sebab tak ada tempat yang menarik langsung untuk kitaorang lawati. kitaorang ingat nak juga bercuti dua atau tiga hari di johor ni, pahtu baru kitaorang pikir nak ke tempat lain pula.target kitaorang nak bercuti di danga bay, member cakap di danga bay sangat cantik dan banyak tempat menarik yang bolih di kunjungi, tapi bila kitaorang sampai. hampeh tak ada benda pun. INDAH KHABAR DARI RUPA. aku ingat suasana dan pemandangan di pantai lido dan pantai tanjung putri di era  tahun 70 an dan 80 an dulu lagi cantik dari danga bay sekarang. dulu setiap kali aku keluar cop paspot aku misti singgah di pantai lido sebelum masuk semula  ke singapura. kadang - kadang aku lepak sampai  pukul  12 malam.
ok lah, berbalik kepada percutian singkat ke johor ni, olih kerana tak best dan tak berbaloi sangat sangat, kitaorang pun tukar plan, selepas berbincang, kitaorang memutuskan untuk sambung cuti ke pengkalan balak melaka.
hari ke dua di jb.
macam biasa, pagi-pagi lagi aku  sudah bangun dan selepas solat subuh aku keluar ambil angin. mem masih lagi tidur. semasa di lobi, aku layan borak sekejap dengan mamat nepal yang jaga hotel. Best juga layan mamat ni.....mengigatkan aku kepada nostalgia aku semasa di darjeeling nilgiri, pavangiri dan katmandu .
sambil aku duk melayan mamat nepali,sempatlah juga aku snap pic ni dan tengok orang johor beratur atas causeway nak masuk singapura.

                                simpang empat stulang laut


kesesakan lalu lintas di atas tambak johor diwaktu pagi selepas layan borak dengan mamat nepali hampir satu jam, aku pun naik kembali ke bilik aku.

                               ni lah rupa bilik aku

                              pic yang aku snap dari bilik aku

                               stulang laut  jey bee

                              dah siap semua

                              bersedia untuk chek out

                               pic kenangan di lobi the grand jade hotel jey bee



the grand jade hotel johor baru. mamat nepali yang aku layan bor berdiri depan hotel

                                selamat tinggal , bye-bye jb                

                                singgah di country garden  untuk berselfieeee









     ON THE WAY TO PENGKALAN BALAK MELAKA .... SEE  YOU  THERE
                                        

No comments:

Post a Comment