ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 22 October 2014

TAMAN TEMA GENTING HIGHLAND

Assalamualaikum.
rabu, hari yang ceria.
pagi tadi, macam hari biasa juga.ketika aku duk mengadap lattop sambil melayan kastumer ,tiba-tiba cucu aku datang terkedek-kedek dengan membawa beg dan baju sejuk.terus menyapa aku." cepat lah yah "...."cepat apenya ? " tanya aku balik . " taman..".balasnya ringkas. aku agak ni misti cucu aku ajak pergi bercuti mana-manat tempat ni. cucu aku auni ni pelik sikit, dia lebih mesra panggil "ayah" kat aku, puas kitaorang ajar dengan panggilan "tok ayah" tapi dia tetap panggil "ayah." 
olih kerana sebelah pagi aku sibuk sikit,sebab menunggu barang yang aku order semalam, dan ditambah dengan menunggu supplier rokok dan mainan, aku terpaksa tangguh untuk terus menutup kedai.
kira-kira pukul 2 petang, selepas makan dan solat zohor aku pun tutup kedai dan bermulalah perjalanan ke taman tema genting.


                                                                                

pukul 3.00 petang kitaorang selamat sampai di puncak genting selepas pemanduan kira-kira satu jam



 cuaca di puncak genting ketika ini terang,ceria.....tapi sejuk


                               first selfiee

                                hotel resort world genting






                                layan auni main game







                               menjamu selera di merry brown






                                stesen kereta kabel










                               cuaca dan mula berkabus


   
                               kabus semakin tebal dan semakin sejuk.

No comments:

Post a Comment