ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Saturday 17 May 2014

SHOPPING SOUVENIR DI TERAMACHI MARKET.

17 may 2014
kembara solo ke osaka jepun
hari ke lima destinasi keempat.
SHOPPING SOUVENIR DI TERAMACHI MARKET.

Shopping lah sangat aku, key chain paling murah yang aku nampak 380 yen,
fridge  magnet 540 yen,t shirt kanak-kanak 1550 yen dan t shirt utk dewasa
i love japan 1900 yen.....kuss semangat.
apa-apa pun aku akan ronda dulu.aku akan pusing keliling seluruh ceruk
pelusuk pasar teramachi ini sehinggalah aku jumpa sebuah kedai yang sudah
nak tamatkan perkhidmatan.Dalam aku pusing keliling pasar teramachi ini
kerap juga aku terserempak dengan rakyat malaysia yang seantero dengan aku.
sempat kami bertegur sapa dan masing-masing mencari kedai yang senasib dgn
kedai yang aku cari.

oh ya lupa pula aku,kalau semalam aku ronda di nishiki market untuk mencari
bekalan makanan atau apa-apa yang  berkenan  tapi sekarang  aku beralih pula
kelain lokasi,sekarang aku ke teramachi market,kawasan market untuk mencari
souvenir. tak jauh pun lokasinya. yang membezakan antara nishiki dengan teramachi market ialah jenis jualan dan barang dagangan.  Satu perkara lagi yang membezakan antara hishiki dengan teramachi ialah kawasan berbumbung warna-warni untuk nishiki dan berbumbung putih untuk teramachi.

                                                                               




































No comments:

Post a Comment