ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Saturday 17 May 2014

KYOTO MUSLIM ASSOCIATION

17 mei 2014
kembara solo ke osaka jepun
hari kelima destinasi pertama
KYOTO MUSLIM ASSOCIATION.

Hari ini, hari kelima aku berada dibumi nippon atau hari kedua dibandar kyoto.
hari ini aku tidak bolih lagi berlinggang kangkong seperti hari-hari sebelumnya.
JR-WEST RAIL PASS atau JR KANSAI AREA PASS yang telah menyenang-
kan trip  perjalanan  aku telah pun expired.  Sudah  tidak bolih  digunakan  lagi.
Dah bolih disimpan diam-diam dalam bag bersama broser-broser dan map-map.
sekarang aku kena  feningkan  sikit kepala  macam  mana  aku nak beli tiket di-
mesin tiket yang terdapat di setiap stesen jr. kat mana  aku nak  cucuk  dan  kat
mana aku nak tekan butang untuk keluarkan tiket. semalam  selepas  aku  balik
dari merayau dan berpusing  sakan  di NISHIKI  MARKET, CHANA ada  meng
gajar aku macam mana cara nak guna mesin untuk membeli tiket, dan dia juga
ada memberikan sedikit  panduan  untuk mendapatkan  stok dan  restoran halal
disekitar  kyoto.   semasa   kami  berborak  macam  ayam  dan  itik,   CHANA
(pengurus guesthouse) sempat juga menyajikan aku secawan kopi..FULAMAK
punya kaw kopi jepun yang  disediakan untuk aku.,  dia  punya  sengal  sampai
ketapak kaki.
tu lah pagi tadi selepas jer bangun dan solat subuh, aku pun segera keluar,mera-
yau untuk mencari sarapan awal pagi. masa  aku mula-mula  melangkah  keluar
dari guesthouse jam di tangan ku menunjukkan pukul 4.05 pagi. dan semasa aku
sampai depan kedai kak rose jam baru pukul 4 setengah pagi.

kedai kak rose tutup.....belum bukak lagi,sementara itu sempatlah aku berposing
dan berselfie dulu dengan sightboard.

                               sightboard untuk ke kyoto muslim association

                                                 restoran rose cafe        
                                                 
                               menu sajian halal di restoran rose cafe



                                   






berselfie sementara menunggu restoran buka untuk bersarapan.

No comments:

Post a Comment