ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 13 October 2013

BALIK BERAYA DI BATU MENGKEBANG KUALA KRAI

                                       
12 oktober 2013
                              
keluar jer dari airpot klia  aku terus ke stesen klia transit ,aku ambil tiket untuk ke salak tinggi. aku tak balik ke bandar tun razak,sebab besok aku akan sambong perjalanan ku ke kelantan. nak balik beraya kat kelantan. Di  stesen klia transit salak tinggi, aku dijemput olih anak  dan menantu untuk bermalam dirumahnya di kampung jijan nilai. Dalam perjalanan pulang dari salak tinggi ke kampong jijan singgah sekejap di sepang untuk pekena satay sepang.

Rencana aku untuk balik dengan flight ke kb terbatal kerana tiket flight sold out. jadi aku ubah planing, aku akan balik dengan keretapi, pagi esoknya aku pun call KTM untuk tempah tiket ke kuala krai dari seremban atau bahau......................dukacita di maalumkan tiket keretapi ke pantai timur sudah tidak ada seat.,berdiri pun tak bolih..FULAMAK tukar plan lagi, balik tetap balik. aku cari bas express, dukacita juga, semua bas express dari kl ke kb habis.
                              
aku dapat satu idea, kalau bas dari kl ke kb habis bagaimana kalau aku cuba nasib, ambil bas dari seremban ke kb. untung sabut timbul untung batu tenggelam. memandangkan aku sekarang berada di nilai n9 dah tak jauh dengan seremban, aku pun mencuba...............  sebelum mencuba , aku temankan mem, anak, menantu dan cucu cucuku ke tesco di pekan nilai dulu ..........
nilah...................pekenanya.



                                menunggu dengan penuh sabar
muka macam tak ceria jer




terpaksa nenek ceriakan
                                 sudah sampai

                                  dah tak sabar
                                 sampai menjilat jari

                                   dah habis satu

                                    tambah lagi satu.
                                       
besoknya............ dia orang balik rumah di kg jijan  ........dan aku selamat sampai di kampong halaman ku  di   r.k.t.  batu  mengkebang   kuala  krai   kelantan       SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI

                                                                                       


1 comment:

  1. Salam. Tuan hj ni asal dari mengkebang. Minat mengembara juga.

    Marilah mengembara backpacking bersama saya.

    Mei 2016 saya dan 5 rakan backpacking selama 16 hari ke London, Amsterdam, Belgium, Paris, Swiszland, Croatia. Dari Dubrovnik, Croatia kami sewa mpv pandu sendiri merentasi Bosnia, Montenegro, Albania, Kosovo dan Istanbul.

    Kos semua rm6500.

    Oct 2016 sekali lg saya bersama 2 anak, menantu dan 3 kawan backpacking ke London, Bulgaria, Macedobia, Paris Belgium, Amsterdam, Stockholm, Kiruna, Norway (Narvik), Stokholm, Helsinki (kapal) dan copenhagen. Kos rm6600.

    Oct 2017, Saya, isteri dn 4 lg kwn backpacking 20 hari ke Jordan, Istanbul, Madrid, Granada, Cordoba, Sevilia, Portugal dn hntar semula mpv di madrid, naik flight ke Munich, sewa mpv merentasi swiszland, leichstantain, Austria, reouvlic czeck dan hntar semula mpv di Munich, terbang ke London. Kos rm8000.

    Saya tinggal di Balakong dan Kuala Krai tempat dibesarkan.

    Pernsh menerima pendidikan di sek rendah Syp dekat market k.krai. selepas itu belajar di pondok sg durian.

    ReplyDelete