ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Thursday 3 October 2013

BERMAIN SALJI DI PUNCAK TITLIS SWITZERLAND

seawal pagi aku telah bersiap, layer pertama long john layer kedua long sleeve cotton dan layer ketiga winter coat. nak cover pengalaman lepas yang ambil lewa, so bila dah sampai di lokasi mengigil kesejukan. walaupun hotel yang aku tinggal tidaklah jauh sangat dengan mount titlis, hanya sekadar 40 km atau tidak sampai sejam perjalanan tapi kalau pergi lewat pasti akan Q panjang kerana pengunjung terlalu ramai..
tepat jam 8 pagi waktu lucerne, bas bergerak menuju ke engelberg, memang janji orang swiss bukan janji melayu, aku ingat kalau janji melayu pukul 10 pagi pun belum tentu lagi bas akan bergerak.aku yang pergi single dan telah bersiap paling awal telah booking seat nomber1,depan sekali sebelah driver (william) ala ala co pilot gitu.special seat ni aku pilih supaya senang aku ambil gambar walaupun bas sedang bergerak. macam gambar kat bawah ni .................

dalam perjalanan

kawasan perkampongan







seperti yang aku agak tak sampai sejam pun bas dah sampai
ditempat yang dituju.




stesen kaunter tiket kereta kabel

stesen cable car step pertama

pemandangan dibawah dari step pertama





step kedua bertukar kepada cable car lebih besar '" rotate cable car'"




sudah sampai dipuncak



semasa berada didalam terowong ais




rotate cable car 

berada di puncak mount titlis ini sama dengan berada di puncak gulmarg india.
tapi aku rasa di gulmarg lebih sejuk.
































No comments:

Post a Comment