ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Tuesday 8 October 2013

EUROSTAR GARE DU MIDI TO LONDON


terawal awal pagi sudah bangun, belum sempat  pun morning call. biasanya morning call pukul 6.30 sebaik sahaja breakfast disediakan. tapi aku bangun pukul 5.30 kerana terlalu excited untuk ke london. hari ini aku akan bergerak ke london dengan menaiki eurostar dari stesen eurostar di bruxelles rare du midi opposite dengan hotel tempat aku tinggal sekarang. sebaik sahaja aku siap bersiap aku terus keluar ke lobi untuk ke dewan makan di tingkat bawah (ground floor). jam masa tu baru pukul 6.20 pagi waktu tempatan. semasa aku tiba di lobi aku tersempak dengan seorang waitress, dari cara berpakaian aku agak dia ni orang islam, aku pun beri salam dan ucap selamat .
"soba hul khair" dengan senyum dia menjawab, "sobahul nur" ."futur ?" aku teruskan pertanyaan. dia tengok jam ditangannya  "daqiq""mubaqqir ","shukran" jawab aku ringkas. dia senyum dan mengangok jer. aku terus beredar,memang aku tahu,takkan breakfast dah siap sebab jam belum lagi 6.30 pagi suhu diluar sungguh sejuk, diluar aku tengok terlalu ramai awang hitam lalu lalang dan berkumpul macam ada satu keraian sahaja, aku ingat nak bersiar sekejap untuk ambil angin pagi di brussel tapi aku rasa macam tak selamat jer, so aku masuk balik ke lobi.

selepas breakfast aku check out hotel

                                dewan makan

                                mengadap sarapan

                                                                            
                                sarapan pagi

                               lobi hotel

                              masuk ke stesen eurostar

                               didalam stesen eurostar

                                 pic tak clear sebab kelam kabut
                                pic tak clear sebab tak fokas (tangkap curi)

jadual perjalanan eurostar  ke london
                                                           
                                di dalam koc eurostar
                               masa ni masih lagi berada di bumi belgium






       masa ni sedang berada di dalam eurotunnel dibawah laut selat inggeris

                             selamat sampai di stesen st pancras london

                              pose pertama di london.

                    jalan keluar dari stesen st pancras ke kota london




                            stesen st pancras london




                               LEPAS NI......RONDA - RONDA  LONDON

No comments:

Post a Comment