ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 2 October 2013

BERMALAM DI LUCERNE SWITZERLAND

2 OKT 2013

hari kedua perjalanan atau hari pertama di eropah. dua destinasi telah selamat
dikunjungi dan sekarang tiba pula waktu untuk berehat setelah hampir 48 jam
diperjalanan . hotel radission blu yang terletak di tepi sungai lucerne serta dise
belah stesen keretapi telah menjadi pilihan untuk menginap selama dua malam
dibandar lucerne ini. sebuah hotel yang begitu canggih dan mewah serta cukup 
selesa . hotel ini juga tidak jauh dengan chapel bridge mercu tanda kota lucerne.

ladang sayur sepanjang perjalanan dari neuhausen di germany hingga
ke lucerne switzerland.

sungai lucerne

bandar lucerne







angsa liar dan itik air menyambut kedatangan aku


















daftar masuk hotel


hari kedua bersiap untuk keluar ronda

ronda distesen keretapi lucerne



singgah di kedai kek




bersiar siar dibandar lucerne......cuaca sungguh baik,suhu ketika ini adalah 12 darjah celcius,sungguh sejuk,tapi bagi aku tiada maasalah kerana persediaan  sudah cukup.

keluar ronda dengan bas
singgah sebentar di sebuah outlet untuk mencari sarapan dan souvenir.
chapel bridge


angsa liar
aku bagi makan angsa liar dan itik air dengan roti kering yang aku dapat free
kat hotel



secouple angsa liar
tiru gaya aku


















eye on lucerne

bunga di jendela

seniman jalanan












balik ke hotel
sebuah universiti di switzerland

BESOK JALAN LAGI

No comments:

Post a Comment