ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Tuesday 8 October 2013

BERKUNJUNG KE BUCKINGHAM PALACE,LONDON


HARI PERTAMA DI LONDON

hari sudah pun petang. sebelum check in hotel sempat lagi aku penuhi aternari aku dihari pertama ku di kota london. Dari victoria street aku bergerak ke buckingham palace road. Dan dari situ aku bergerak lagi  hinggalah sampai ke destinasi yang aku tuju istana buckingham. walaupun hari sudah lewat petang tapi pengunjung masih lagi ramai. kebanyakan mereka ini terdiri dari pelancong asing.ketika aku sampai terdapat lebih kurang 200 orang pelancong dari jepun sedang berkumpul diperkarangan istana. pada mulanya aku ingat diaorang nak buat rusuhan atau demo menentang kerajaan british, tapi bila aku pergi dekat,rupa rupanya diaorang sedang mendengar penerangan dari seorang  tour guide. hampeh... aku pun posing sakanlah,selain dari mereka ramai lagi pengunjung yang bersepah di merata tempat......kira kira satu jam lebih jugalah aku berposing disitu.

port tempat aku  mula bergerak.

       perkarangan istana buckingham, paling dekat  tiang MALAY STATE
       tiang berdiri tanpa bendera menandakan  tuan rumah (queen)  tiada  di iatana

      sekiranya bendera ada ditiang, menandakan tuan rumah ( queen) ada di istana

kenangan di perkarangan istana
                                         depan istana buckingham



lambang kegagahan dan keberanian seorang pahlawan




                              PINTU PAGAR ISTANA ( GATE 1 )
                               TEKSI  KLASSIK

 TEKSI
                               UNIT PENGAWAL BERKUDA



                               BERSAMBONG KE WINDOW  SHOPPING WHITECHAPEL

No comments:

Post a Comment