ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 17 February 2013

EDISI SOLO JELAJAH THAILAND - 1 - KE BUTTERWORTH

                                                   EPISOD 1 - BTR  KE  BUTTERWORTH
                   
                    perjalanan bermula dari kedai di jalan makmur dengan balik kerumah di flat sri kota,jarang
                    jarang aku balik kerumah,maalumlah sentiasa di kedai 24 jam.  selepas solat  maghrib  aku                                                     
        melangkah turun menuju ke stesen lrt yang terletak tak sampai lima minit perjalanan dari                  
  rumah ku.

keretapi yang bertolak dari kl sentral telah selamat tiba di stesen butterworth.
kelam kabut juga aku sekejap ketika tiba di butterworth,maalumlah stesen 
 keretapi butterworth telah berubah wajah, tahun lepas masa aku singgah dalam
perjalanan pulang dari songkhla,keadaan stesen keretapi ini lain ke dudukannya.

sementara menunggu masa untuk train  ke bangkok yang di jadualkan pada pukul 2 petang
aku merayau dulu kekawasan persekitaran butterworth dan george town.

jam 8 pagi selepas sarapan  di medan selera butterworth aku kestesen feri.


naik feri ke george town ,sekarang tambang feri ke rm 1.20.
lepak di pengkalan feri di george town sambil snap gambar, nak 
tengok gambar sila ke FB ahmad saidi daud.

merayau di komtar dan beringin mall

                                                      singgah di KFC dekat beringin mall
                                            masjid kapitan kling dan pekena nasi briani beratur
                         ronda di penangport dan kawasan kawasan yang sama waktu dengannya
                                  kembali semula ke butterworth untuk meneruskan perjalanan
                                                    KEMBARA GILER KE BANGKOK

No comments:

Post a Comment