ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Sunday 24 February 2013

EDISI SOLO JELAJAH THAILAND - 20 - ARANYAPRATHET


                                                                    EPISOD 20

                                           HUA LAMPHUNG  KE  ARANYAPRATHET

                     pukul 5.30 pagi aku sudah berada di hua lampung (stesen keretapi sentral bangkok)                  
                     tak jauh pun dari tempat aku tidur malam tadi,hanya beberapa minit jer berjalan kaki..
                     selepas aku ambil tiket, aku segera ke platfom 6 tempat keretapi sedia menunggu.
                     tambang keretapi dari stesen hua lamphung ke aranyanpratet adalah  48 baht (rm 4.80)
                     sangat murah jika di bandingkan dengan tambang ktm di malaysia. keadaan keretapi
                     ini amat berbeza dengan keretapi yang aku naik sebelumnya. keretapi ini serba ke-
                     kurangan.tidak ada ekon dan tidak ada tempat tidur.

ruang tempat menunggu di stesen hua lamphung

jadual perjalanan keretapi ke aranyapratet

                                                            suasana di stesen masih lagi lengang



                              salah satu stesen selepas keretapi bertolak sejam setengah kemudian.




                                            pemandangan sawah padi di dalam perjalanan























disatu stesen yang memeranjatkan aku,,budak baju hijau ni cakap
" yeh yeh doh sapa rumah nenek" ......dengan loghat kelantan
yang begitu pekat.







salah satu stesen sebelum sampai di aranyanpratet....ini jer yang ada.
dah sampai di aranyapratet


No comments:

Post a Comment