ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Friday 22 February 2013

EDISI SOLO JELAJAH THAILAND - 16 - PATTAYA BEACH

                                                                    EPISOD 16
                                                DARI   EKKAMAI  KE  PATTAYA

                     Perjalanan aku seterunya adalah ke pattaya.tak sempurna rasanya aku datang
                     ke bangkok kiranya aku tidak pergi ke pattaya.pattaya adalah satu lokasi yang
                     amat amat pepular sekitar tahun 70 atau 80 an dahulu. kiranya datang ke pusat
                     peranginan pattaya adalah satu kebangaan bagi mereka yang suka melancong.

                     pagi pagi lagi aku sudah bergerak ke ekkamai untuk mendapatkan bas ke pattaya.
                     sebenarnya untuk ke pattaya ini ada beberapa stesen bas yang bolih di pilih selain
                     ekkamai iaitu stesen bas mo chit dan juga stesen bas sai tai mai, kali ini aku pilih
                     ekkamai kerana dekat dengan silom tempat aku tidur malam tadi.

                                                    7.20 aku berada di stesen bas ekkamai

                                             bas yang aku naik untuk ke pattaya ,tambang 124 baht.


                                                           tol pertama yang di lalui
                                                           tol ke dua.
                                                       tol ke tiga

                                                      dah nak sampai di pattaya

                                                     stesen bas pattaya- bangkok












pattaya beach
                                                                pattaya beach












































            

No comments:

Post a Comment