ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Wednesday 20 February 2013

EDISI SOLO JELAJAH THAILAND - 6 - HOT SPRING CHIANG RAI

EPISOD 6

LAWATAN 1, HOT SPRING CHIANG RAI

pagi pagi lagi aku dan tercegak di depan kalare night bazar  kerana  hari ini aku
ada beberapa agenda yang aku susun dalam ateneri , jadi sebelum sampai waktu
yang dijadualkan sempatlah aku merayau di sekitar bazar untuk  melihat apa apa
yang menarik dan berkenan dihati.kalare night bazar  chiang mai ini lebih kurang
jer dengan kawasan  pasar chow kit  di kuala lumpur.  ramai orang tempatan yang
berjalan atau shopping dikawasan ini. sempat juga aku menjamu selera nasi kerabu
yang di jual oleh seorang peniaga yang berasal dari patani yang berniaga dekat dgn
masjid al hidayah ,(kalau sesiapa berminat dan ingin tahu lebih lanjut, email aku)

pukul 7.30 pagi aku mula bergerak ke chiang rai dengan  sebuah van  bersama
beberapa orang  pelancong asing  dari perancis,sweden,chili ,mexico dan jepun
aku sorang jer dari malaysia.
                                pukul 9.40 pagi kami selamat sampai di kolam air panas chiang rai.

                              program rebus telur di satu kolam yang dibina khas untuk pengunjung.

                                               hanya beberapa mimit jer telur dah masak

                                          possing depan kolam dan dekat pancutan air panas.



                               kedai cendera mata yang terdapat dikawasan hot spring chiang rai.
                           kedai batu permata dan kedai mas yang menjadi tumpuan para pelancong




                                   pokok cermai.....ada kena mengena ke dengan chinag mai

                           ambik kau, batu permata yang berat sekilo dan dua kilo di jual di sini.

                               lebih kurang sejam berada di sini , kami meneruskan lagi perjalanan

No comments:

Post a Comment