ADIZA SAIDI BLOGSPOT

Tuesday 19 February 2013

EDISI SOLO JELAJAH THAILAND - 4 - CHIANG MAI

                                                                       EPISOD 4
HUA LAMPHUNG KE CHIANG MAI

 Dari stesen keretapi hua lamphung di bangkok aku bertolak pula ke chiang mai.
aku menempah tiket tempat tidur dengan harga 779 baht,perjalanan ke chiang mai
mengambil masa selama 14 jam.


                                                     platfom 5 keretapi ke chiang mai

                         



keretapi mula bergerak meninggalkan stesen hua lamphung
tempat duduk serta katil yang belum di pasang di dalam koc
pagi keesokan hari nya selepas 13 jam perjalanan







salah satu stesen sebelum sampai di stesen chiang mai


pukul 11 pagi keretapi selamat sampai di chiang mai walau pun sudah lewat 3 jam




















kedai makan depan stesen keretapi chiang mai

nasi briani special 600 baht


nasi briani + teh ais = 800 baht



aku menapak ke pusat bandar untuk mencari guest house.


bank islam thailand.

petunjuk arah ke BEN GUEST HOUSE....(.full house.)















tomoy









hotel yang tak mampu aku duduk


hotel yang mampu aku ambil gambar jer.

tempat yang wajib aku lepak kejap lagi

singgah di sini jap.
masjid al hidayah


No comments:

Post a Comment